Benzin vs dizel
Posted: Sun Jul 12, 2020 10:37 pm
Uporno me ubjeđuju kako su dizel motori efikasniji od benzinaca, jer su to negdje čuli ili pročitali da je iskoristivost dizel motora nekih 20% bolja nego benzinaca.
Međutim, praksa pokazuje sasvim drugo stanje. Dizel jeste u prednosti u odnosu na benzince po potrošnji goriva, to je nesporno. Ali to je nekad bilo izraženije, pa skoro da su duplo manje trošili dizelaši od benzinaca, za razliku od današnjih, gdje ta razlika nerijetko bude litar ili manje, na 100km.
VW Golf 6 1.4 TSI (benzinac) (122 Hp) 2008 - 2013
Maximum speed: 200 km/h | 124.27 mph
0-100 km/h: 9.5 sec, 0-60 mph: 9 sec
Fuel consumption: 6.2 l/100 km | 38 US mpg | 46 UK mpg
VW Golf 6 2.0 TDI (dizel) (140 Hp) 2008 - 2012
Maximum speed: 203 km/h | 126.14 mph
0-100 km/h: 9.3 sec, 0-60 mph: 8.8 sec
Fuel consumption: 5.4 l/100 km | 44 US mpg | 52 UK mpg
Poenta je da za slične performanse, benzinci troše više, ali ne puno. A to je jedina prednost dizelaša u odnosu na benzinca - potrošnja. Sve drugo što se navodi kao prednost, ustvari je šuplja jer se argumentima sve može oboriti.
Primjer je obrtni moment. Toliko hvaljen kod dizelaša i toliko superioran u odnosu na benzinski. Tako recimo taj isti golf gore dizelaš ima 320Nm koji pojedu mršavih 200Nm kod navedenog benzinca. Ali, ako izjednačimo kubikažžu, onda su brojke drugačije
Golf 6 R 2.0 TSI (benzinac)(270 Hp) 2009 - 2012
Maximum speed: 250 km/h | 155.34 mph
0-100 km/h: 5.5 sec, 0-60 mph: 5.2 sec
Engine displacement: 2.0 l | 1984 cm3 | 121.07 cu. in.
I taj golf benzinac ima 350Nm.
Dakle, nije do dizela taj obrtni momenat, već prvenstveno do turba.
Na kraju, prilikom kupovine, za dizelaša (novog) se plaća dvije, pet ili deset hiljada više. Što je hiljade litara goriva koje se može trošiti, godine vozanja.
A da ne govorim o onim oblacima crnog dima koje ispuštaju dizelaši
Ja bih dizela samo u terencu uzeo, jer benzinac nema svrhe na terenu (čitaj - njivi )
Međutim, praksa pokazuje sasvim drugo stanje. Dizel jeste u prednosti u odnosu na benzince po potrošnji goriva, to je nesporno. Ali to je nekad bilo izraženije, pa skoro da su duplo manje trošili dizelaši od benzinaca, za razliku od današnjih, gdje ta razlika nerijetko bude litar ili manje, na 100km.
VW Golf 6 1.4 TSI (benzinac) (122 Hp) 2008 - 2013
Maximum speed: 200 km/h | 124.27 mph
0-100 km/h: 9.5 sec, 0-60 mph: 9 sec
Fuel consumption: 6.2 l/100 km | 38 US mpg | 46 UK mpg
VW Golf 6 2.0 TDI (dizel) (140 Hp) 2008 - 2012
Maximum speed: 203 km/h | 126.14 mph
0-100 km/h: 9.3 sec, 0-60 mph: 8.8 sec
Fuel consumption: 5.4 l/100 km | 44 US mpg | 52 UK mpg
Poenta je da za slične performanse, benzinci troše više, ali ne puno. A to je jedina prednost dizelaša u odnosu na benzinca - potrošnja. Sve drugo što se navodi kao prednost, ustvari je šuplja jer se argumentima sve može oboriti.
Primjer je obrtni moment. Toliko hvaljen kod dizelaša i toliko superioran u odnosu na benzinski. Tako recimo taj isti golf gore dizelaš ima 320Nm koji pojedu mršavih 200Nm kod navedenog benzinca. Ali, ako izjednačimo kubikažžu, onda su brojke drugačije
Golf 6 R 2.0 TSI (benzinac)(270 Hp) 2009 - 2012
Maximum speed: 250 km/h | 155.34 mph
0-100 km/h: 5.5 sec, 0-60 mph: 5.2 sec
Engine displacement: 2.0 l | 1984 cm3 | 121.07 cu. in.
I taj golf benzinac ima 350Nm.
Dakle, nije do dizela taj obrtni momenat, već prvenstveno do turba.
Na kraju, prilikom kupovine, za dizelaša (novog) se plaća dvije, pet ili deset hiljada više. Što je hiljade litara goriva koje se može trošiti, godine vozanja.
A da ne govorim o onim oblacima crnog dima koje ispuštaju dizelaši
Ja bih dizela samo u terencu uzeo, jer benzinac nema svrhe na terenu (čitaj - njivi )