Slikarstvo (svi motivi)

Teme vezane za slikarstvo. Poznati slikari, njihova djela, vaša djela...
User avatar
kreja
Stručnjak
Stručnjak
Reactions: 345
Posts: 2770
Joined: Wed Jun 30, 2021 7:06 am
Contact:

Re: Slikarstvo (svi motivi)

Post by kreja »

Image

Leon Cogniet-La Garde nationale de Paris-1792-romantizam

Image

Veličković-Gavrani

Beogradska ARTE galerija predstavlja izložbu OMAŽ VLADIMIRU VELIČKOVIĆU povodom
obeležavanja godinu dana od smrti autora. Izložba je postavljena u dva izlagačka prostora
ARTE galerije – Kralja Milana 3 i Andrićev venac 12. Usled trenutne situacije, zvaničnog
otvaranja nije bilo, a izložba će biti otvorena do polovine oktobra.

Izložbu prati katalog sa reprodukcijama i tekstovima vodećih imena recentne likovne kritike
i umetničke scene, Irine Subotić, Ljiljane Ćinkul i Mrđana Bajića. Radovi, iz privatnih kolekcija,
koje će publika imati priliku da vidi, pregled su stvaralaštva Vladimira Veličkovića u periodu
između šezdesetih i sedamdesetih godina dvadesetog veka. Više od 35 dela izvedenih u
tehnikama ulje na platnu, tuš na marufleu i grafici, istovremeni su prikaz tragedije i nade
od kojih je satkan život.

Image

Oil by Denis Sarazhin

Image

Alessandro Pomi, Nello Studio, 1920, Italy
2
2 Image
Ako moramo da biramo između smrti od gladi i metka, Gejl i ja smo se složili da je metak mnogo brži.

User avatar
Ton
Aktivan član
Aktivan član
Reactions: 207
Posts: 281
Joined: Fri Apr 17, 2020 7:34 am

Re: Slikarstvo (svi motivi)

Post by Ton »

Image
Gabriel Cornelius Von Max, Monkeys as Judges of Art, 1889.
1
1 Image

User avatar
Ton
Aktivan član
Aktivan član
Reactions: 207
Posts: 281
Joined: Fri Apr 17, 2020 7:34 am

Re: Slikarstvo (svi motivi)

Post by Ton »

Image
Edward Hopper - Nighthawks, 1942
1
1 Image

User avatar
Kamilica
Stručnjak
Stručnjak
Reactions: 1954
Posts: 4172
Joined: Sun Apr 19, 2020 12:15 pm

Re: Slikarstvo (svi motivi)

Post by Kamilica »

Image

Carl Heinrich Bloch/The Woman with the Sparrows

User avatar
kreja
Stručnjak
Stručnjak
Reactions: 345
Posts: 2770
Joined: Wed Jun 30, 2021 7:06 am
Contact:

Re: Slikarstvo (svi motivi)

Post by kreja »

Kada je imao šesnaest godina, otišao je u Englesku, gdje je studirao na South Kensington, a nakon tri godine osvojio je zlatnu medalju za figuru slikarstva. Njegov portret Hon. Horatia Stopford, jedna od kraljičinih sobarica, privukao je pažnju na Royal Academy 1881., i 1887. godine njegov portret Henry Vigne u lov kostimu je bio jedan oduspješnijih na izložbi, potom je dobivao medalje za slikarstvo u Parizu, Berlinu i Beču.

On je ubrzo postao jedan od vodećih slikara portreta u Londonu. On je bio jedan od prvih članova New English Art Club, jedan od osnivača Kraljevskog društva Portret slikara i 1897. godine izabran je kao saradnik na Royal Academy, i RA u 1909. Njegova slika, "The Flower Girl", je kupljena 1901. godine za National Gallery of British Art. Shannon.Njegove slike su u kolekcijama od nekoliko britanskih institucija, uključujući Sheffield, Derby Art Gallery, Glasgow muzej i Muzej Bradford.

Image

Image

Image

Image

Image
Ako moramo da biramo između smrti od gladi i metka, Gejl i ja smo se složili da je metak mnogo brži.

User avatar
kreja
Stručnjak
Stručnjak
Reactions: 345
Posts: 2770
Joined: Wed Jun 30, 2021 7:06 am
Contact:

Re: Slikarstvo (svi motivi)

Post by kreja »

Isaac Levitan rođen je 1860. u siromašnoj židovskoj obitelji. U novije vrijeme otkriveni su dokazi da Levitan nije bio prirodno dijete, već je usvojen u djetinjstvu, njegov otac je bio njegov stric. Ta činjenica dodatno objašnjava tajnost dvojice braće i nepostojanje rođenih umjetnika.

Dječakov otac radio je kao prevoditelj u zgradi, tečno govorio njemački i francuski, au tom je smislu bio ponuđen posao u Moskvi. Obitelj se preselila u glavni grad sedamdesetih godina 19. stoljeća, što je povezano s Levitanovim ulazom u moskovsku umjetničku školu. Dječak se lako uči, sve mu je dano bez poteškoća, ali u isto vrijeme pokazuje nevjerojatan napor da radi. Obitelj nije mogla u potpunosti platiti za studij mladića. Uskoro su nastale nevolje: obitelj je izgubila jedinog hranitelja, koji je na rubu siromaštva.

S obzirom na tu činjenicu, škola preuzima plaćanje, jer talent mladog umjetnika nije trebao biti izgubljen uzalud. Nadareni židovski dječak izazvao je iritaciju među ruskim učiteljima, Levitan nije dobio diplomu umjetnika, već je dobio dokument s zapisnikom "učiteljica pisanja".

Tih je godina na život cara Aleksandra II pokušao židovski narod. U tom smislu, svi Židovi su protjerani za područje Moskve i drugih većih gradova.

Image

Tijekom svog života, Levitan puno radi i plodonosno. Umjetnik je ostavio niz slika krajolika, čija vještina impresionira gledatelja do danas. Poznanstvo s A. Čehovim ostavilo je veliki trag u životu svake od njih. Prijateljstvo i rivalstvo ujedinili su ta dva čovjeka. Čehov je u svom djelu "Žongliranje" opisao situaciju koja je nastala u životu Levitana. Ljubavni trokut umjetnika izložen je u javnosti, čime je umjetnik bio nezadovoljan. Zbog teškog života, lošeg djetinjstva, napornog rada, umjetnikovo se zdravlje dramatično pogoršava. Umro je 1900. godine, ostavivši iza sebe mnoga nedovršena djela, od kojih je jedno poznato "jezero".

Godine 1897. Levitanov slavni rad “Proljeće. Visoka voda. Slika buđenja prirode nježna je i istodobno prodorna, puna svježine, laganih stihova.

Buđenje proljeća. Detaljan opis slike
Nakon duge snježne zime, snijeg počinje da se topi, proljeće koje se približava pretvara ih u vodu. Svake godine u središnjoj Rusiji promatramo fenomen poplave. U školskom eseju o slici Levitana “Proljeće. Velika voda “svakako treba opisati ovaj trenutak. Hladna voda, poplavljujući sva obalna područja, ispunjava područje ravnica. Mirna radost, mir i tišina ispunjavaju cijelu prirodu.

U opisu slike Levitana “Proljeće. Big Water "Treba napomenuti da umjetnik publici pokazuje buđenje nakon zimskog sna Ruska priroda. U ovom trenutku možemo vidjeti prve proljetne boje s kojima proljeće nježno i brižno pokriva prirodu. Hladna, čista i čista voda nalik je ogledalu. Drveće izgleda blago i bespomoćno na pozadini prolivene vode. I bez te tanke i vitke breze, osvijetljene proljetnim suncem, izgledaju ružičaste, od toga se čini još dirljivijim. Slika Levitan «Proljeće. Velika voda je ispunjena svjetlošću i diše početak proljeća. Bio je to prijenos svjetla za koji je naslijedio Levitan. Čini se da vam je svježi dah proljeća dotaknuo vaše lice. Na rubu obale prikovan je dotrajali stari brod, u daljini su se vidjele male seljačke kuće, od kojih su neke bile okružene topljenom izvorskom vodom.

Image

U eseju o slici Levitana “Proljeće. Velika voda ”, potrebno je pokazati spojnu nit između gledatelja i umjetnikovog djela, postoji mogućnost da postane koautor slike, duboko ušavši u njegov opis, proučavajući detalje i značajke igre svjetla. Čamac, viđen daleko od kuće: sve to upućuje na život ljudi tog doba. Visoka zelena smreka stvara kontrast s tankim i golim breza.

Paleta boja na platnu
U svojoj slici “Proljeće. Visoka voda ”Levitan koristi osjetljive nijanse plave, zelene, žute boje. Prevladava plava gama koja otapa žućkasto-sive debla u odsjaju vode. Nebo je golo, lagani zračni oblaci ispunjavaju nebeske udaljenosti. Probojne nijanse neba i rastopljena voda značajno se razlikuju, vidimo prijelaze iz tamnoplave boje u blijedu, gotovo bijelu nijansu. Slika Levitan «Proljeće. Velika voda je ispisana u osjetljivim i transparentnim bojama. Boje su mekane poput same ruske prirode u rano proljeće.

Lirsko raspoloženje sa slike
Opis slika Levitan «Proljeće. Velika voda ”ostavlja pozitivan dojam koji ispunjava optimizam i daje nadu, povezanu s proljetnim buđenjem prirode, novim promjenama na bolje. To stvara dojam nevjerojatne krhkosti i takve prirodnosti ruske prirode. Lirsko raspoloženje ispunjava cijeli prostor. Voda koja je sve napunila dat će zemlji piće i potaknuti novi život. Takvi jednostavni i istodobno neprocjenjivi ulomci života zarobljeni su u Levitanovoj slici “Proljeće. Visoka voda.

Zaključak. Rezultat

U zaključku, sažimajući ono što je rečeno, još jednom želim napomenuti da opis Levitanove slike “Proljeće. Velika voda “dolazi lako, platno donosi zadovoljstvo za opažanje. Ne postoji određena tuga, koja je svojstvena ranim djelima umjetnika. Sve to ukazuje na to da su se devedesete u umjetničkim djelima održavale pod motom lirstva.

Image

Kreativnost Levitan, slika “Proljeće. Big Water, usput, pripada Tretjakovoj galeriji, danas je relevantna i zanimljiva gledatelju, upadljiva u svojoj ljepoti, točnosti prijenosa stvarnog života.
Ako moramo da biramo između smrti od gladi i metka, Gejl i ja smo se složili da je metak mnogo brži.

User avatar
Banshee
Aktivan član
Aktivan član
Reactions: 372
Posts: 465
Joined: Fri May 01, 2020 10:48 pm

Re: Slikarstvo (svi motivi)

Post by Banshee »

Slavni francuski slikar Edgar Dega bio je potpuno opčinjen balerinama, njihovim pokretima i životom iza scene. Slikao ih je na pauzi, iza kulisa i na sceni. Dega se njima na svojim slikama bavio gotovo fotografski.
- Smatraju me slikarem balerina. A nikad im nije palo na pamet da me kod slikanja balerina najviše zanima da zabeležim pokret i naslikam lepu odeću - govorio je Dega.

Kako mu je za života vid počeo sve više da slabi, počeo je da pravi male skulpture balerina od voska.

Image

Image

Prva od tih skulptura, bila je „Mala četrnaestogodišnja igračica” koja je dovela do velikog skandala jer je za mnoge bila suviše realistična i Dega više nikad za života nije izložio nijednu od oko četrdeset skulptura koje je napravio.
Krajem osamdesetih godina 19. veka američka kolekcionarka umetničkih dela Luiz Hevmajer upitala je umetnika: "Zašto slikate balerine?"

- Zato što je to jedini način da ponovo otkrijem pokret starih Grka - odgovorio je Dega.

Balet je danas vrhunska umetnička igra ali nije oduvek bilo tako. U 19. veku balerine su bile na lošem glasu. Baletom su se bavile siromašne devojčice ne bi li svojim porodicama obezbedile egzistenciju.

Obično su ih nazivali "Les Petits Rats" što bi u prevodu značilo "Mali pacovi iz opere".

- Plesačica u Degaovom delu nije otelotverenje ženskog šarma, već borbe za preživljavanje žene iz niže srednje klase, opterećene i izobličene radom - govorio je Pol Valeri, savremenik francuskog slikara.
Ako se bolje zagledamo u slike velikog mastora primetićemo uz lepe balerine starije muškarce u crnim skupim odelima. A tu se zapravo krije priča o tužnoj sudbini balerina u 19. veku.

Oko 1830. godine lekar Louis Véron, postao je novi upravnik opere u Parizu. Ovaj lekar se obogatio na prodaji kapi protiv kašlja, ali je želeo još više novca. Rešio je da operu u Parizu pretvori u bordel.
Imućnim pretplatnicima omogućio je sezonske ulaznice. One su podrazumevale ne samo privatne lože već i pristup balerinama.

Kako bi što lakše svojim klijentima omogućio dolazak u operu, izgradio je za njih poseban ulaz u operu, kao i raskošno uređen prostor iza pozornice.
Taj je prostor nazvan Foyer de la danseu, i u njemu su privilegovani muškarci mogli imati sasvim poseban pogled na balerine. Ta je prostorija trebala biti mesto zagrevanja i uvežbavanja scenskih pokreta pre i tokom nastupa.
Graciozne balerine bile su zvezde na pozornici, međutim kada bi se zavesa spustila i svetla pogasila, daleko od očiju javnosti, dolazilo bi do zamene uloga, u kojima bi stariji muškarci postajali oni koji igraju glavne uloge.

Image

Među privilegovanim muškarcima postojali su i oni koji su bili više privilegovani od ostalih, a ti su ujedno bili i članovi konjičkog kluba koji je okupljao isključivo plemstvo. Ovi “zlatni članovi” bili su izvrsni znalci kvalitetnih konja, dobrih cigara i vrhunskih žena.

Image

U operu su dolazili ne zbog baleta već balerina, pri čemu su u prvom delu opere imali osiguranu večeru nakon koje bi se pojavili u ložama krajem plesa te bi brzo krenuli u raskošno uređen prostor da dočekuju balerine koje su poželeli.
Novi upravnik Véron je imao još jednu strategiju zarađivanja, a ona se sastojala od smanjivanja plata, kako bi devojke bile prisiljene prihvatiti ponudu nekog bogatog zaštitnika.

Opera u Parizu je pretvorena u bordel, u kojem su devojke provodile dvanaest sati dnevno, šest dana u nedelji.

Najčešće su morale živeti u blizini opere jer si nisu mogle platiti prevoz do posla odnosno u škole.
Samo je manjina vrhunskih balerina zarađivala platu dovoljnu za preživljavanje.
U školu bi buduće balerine dolazile kao male devojčice, naporno su trenirale dok ne bi uspele dobiti željenu poziciju u baletu.
Image

Međutim, da bi se osigurale morale su opet imati zaštitnike ili možda bolje menadžere koji bi im omogućili napredovanje u karijeri jer ukoliko biste odbili nekog od moćnika mogli ste zaboraviti i da ste imali planove za karijeru.

- Epske scene su se događale iza pozornice! - napisao je grof de Mugny, koji je luksuznu prostoriju nazivao tržnicom mesa.
Dega je zahvaljujući poznanstvima dobio mogućnost slikanja iz kulisa pa je imao savršen uvid u situaciju iza scene.

Takva situacija u operi u Parizu je potrajala čak do 1927. godine. Od tog trenutka nestaju iza pozornice bogati finansijeri i opera u Parizu postaje prava umetnička meka. A nama iz tog perioda danas ostaju slike slavnog slikara da nas podsećaju na vrhunsku umetnost balerina ali i na njihovu tužnu sudbinu.

(24 sedam)
2
2 Image

Post Reply