konflikt je sukob između dva ili više pojedinaca, odnosno grupa. Ovi učesnici u konfliktu mogu imati različite ciljeve, namere, poslovnu filozofiju ili interes. Tako, u konfliktu, svaka strana teži da ostvari sopstvene ciljeve, pa se zato često (i pogrešno) veruje da se konflikt može rešiti isključivo time što će jedna strana iz njega izaći kao pobednik, a druga kao gubitnik. No, to nije tačno.
Ranije se smatralo da je konflikt nešto što bi po svaku cenu trebalo sprečiti i izbeći. Dobar kolektiv je bio onaj kolektiv u kom nisu postojali konflikti. Međutim, danas je poznato da konflikt može da bude konstruktivan i koristan. Konflikt u organizaciju unosi izvesnu neravnotežu i nemir, koji mogu učesnicima u konfliktu, ali i svima ostalima, da ukažu na to da nešto ne funkcioniše kako bi trebalo. Tako konflikt može da ukaže na problem i pre nego što se on razvije, pa se na ovaj način može sprečiti, odnosno šteta koju bi problem proizveo može se poništiti ili umanjiti.
Konfliktima može da se pristupa i na kreativan način – kao prilikama da se sagleda dinamika i da se na nju, tamo gde je to potrebno, utiče. Današnje teorije menadžmenta ne gledaju na konflikt kao na „prljav veš“ organizacije kog bi se što pre valjalo rešiti, već se on vidi kao prirodna, normalna pojava na koju mora da se računa i na kojoj treba raditi..
U nastajanju konflikata postoje izvesne pravilnosti, pa se stoga može prepoznati potencijalni konflikt i pre nego što dobije svoju finalnu i potencijalno destruktivnu formu.
Vjerujete li da konflikti mogu biti i korisni i konstruktivni? Kakvi ste kad naoštrite kandže?
Ili bi vas se moglo baš uvijek privijati samo na rane..