Rubrika vjerovali il ne...

Aktuelnosti iz zemlje i svijeta.
Post Reply
User avatar
laganini
Stručnjak
Stručnjak
Reactions: 432
Posts: 1870
Joined: Tue Aug 04, 2020 11:11 pm

Rubrika vjerovali il ne...

Post by laganini »

NOVOIZGRAĐENA dionica autoceste kroz Bosnu i Hercegovinu na dijelu koridora Vc između Budimpešte i Ploča zatvorena je u ponedjeljak samo desetak dana nakon što je puštena u promet, zbog problema s uporabnom dozvolom.

Ispostavilo se kako nadležna tvrtka za novu dionicu autoceste nije ishodila uporabnu dozvolu pa je njeno korištenje predstavljalo rizik za sve one koji su se odvažili provozati tim pravcem.

"Izdali smo rješenje o zabrani uporabe objekta jer je to za nas još uvijek objekt u izgradnji i takav će biti dok ne dobiju dozvole", kazao je lokalnim medijima Ejub Salkić, glavni građevinski inspektor Federacije BiH.

Sporni objekt je dionica autoceste na pravcu od Sarajeva ka sjeveru BiH i nastavak je ranije izgrađene autoceste od glavnog grada BiH do Zenice. Novih 11 kilometara autoceste zapravo je zenička zaobilaznica i olakšava prolaz pravcem koji je često bio zagušen jer prolazi kroz kotlinu rijeke Bosne, opterećenu gustim prometom magistralnom cestom, koja je sada najvažnija veza središnjih i sjevernih dijelova BiH.

Gradnja trajala sedam godina, nisu se mogli dogovoriti o cijeni cestarine

Gradnja tih 11 kilometara trajala je punih sedam godina, a iz Autocesta Federacije BiH to su objašnjavali složenom konfiguracijom tla te nepredvidivim izazovima poput klizišta i podzemnih voda.

Novoizgrađena dionica trebala je svečano biti puštena u promet 25. studenog, na Dan državnosti BiH, no prvi automobili prošli su tek pet dana kasnije, a razlog je bio u tome što tvrtka Autoceste nije mogla na vrijeme donijeti odluku o tome kolika će biti cijena cestarine.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Naknadno se ispostavilo kako Autoceste FBiH nisu bile u stanju na vrijeme priskrbiti niti potrebne dozvole pa im je sada stiglo rješenje o zatvaranju novoizgrađene prometnice.

U 20 godina izgrađeno 150 kilometara

Autocesta na koridoru Vc trebala bi kroz BiH prolaziti u dužini od 330 kilometara. Za proteklih dvadesetak godina, koliko se gradi, dovršeno je tek oko 150 kilometara, a neke dionice potpuno su beskorisne, primjerice ona u Posavini koja vodi do mjesta Svilaj jer ondje još nema novog mosta preko Save. Isto vrijedi i za onu koja se upravo dovršava u Hercegovini između Bune i Počitelja jer ondje također nema niti će prije 2022. biti mosta preko Neretve.

Komentirajući sporost pri gradnji autoceste na koridoru Vc, koji i Europska unija prepoznaje kao strateški važan projekt i podupire njegovo financiranje, šef Delegacije Europske unije u BiH Johann Sattler nedavno je ocijenio kako bismo uz dosadašnji tempo na dovršetak autoceste mogli čekati i naredna tri desetljeća.

"Ovim će tempom koridor Vc biti izgrađen za 27 godina", kazao je Sattler dodajući kako je jedini izlaz da se vlasti u BiH uozbilje i odgovornije počnu raditi na tom projektu kroz bolje planiranje i učinkovitiju provedbu tih planova.

User avatar
Peace
Moderator
Reactions: 2558
Posts: 10707
Joined: Thu Nov 12, 2020 2:20 am

Re: Rubrika vjerovali il ne...

Post by Peace »

Ja pozurila otvoriti temu, kontam neka svjetska cuda :D/

User avatar
Skitnica
Senior
Senior
Reactions: 2685
Posts: 5187
Joined: Fri Jul 31, 2020 11:36 pm
Location: Iza leđa

Re: Rubrika vjerovali il ne...

Post by Skitnica »

Ne žuri im se sa putevima kad znaju da ćemo uskoro svi da letimo .. imat ćemo svi privatne letjelice.. :DE

User avatar
laganini
Stručnjak
Stručnjak
Reactions: 432
Posts: 1870
Joined: Tue Aug 04, 2020 11:11 pm

Re: Rubrika vjerovali il ne...

Post by laganini »

..sedam godina nisu dogovorili cijenu autoputa.. :aaa

User avatar
laganini
Stručnjak
Stručnjak
Reactions: 432
Posts: 1870
Joined: Tue Aug 04, 2020 11:11 pm

Re: Rubrika vjerovali il ne...

Post by laganini »

Jeste li znali da je u srcu Bosne postojao grad – Dubrovnik?!

Ako niste, ne uzrujavajte se, jer veliki je broj ljudi rođenih u BiH, ili koji u njoj žive, a da za njega nikada u životu nisu čuli.

Smjestio se iznad ušća potoka Zenika u rijeku Misoču, desetak kilometara daleko od Ilijaša, a svega 19 kilometara zračne linije od središta Sarajeva. Podignut je na brdu nadmorske visine 886 metara, okružen visokim stijenskim masivima (i do 1110 metara iznad mora) i neprohodnim liticama kanjona.

Prvi zapis o tom srednjovjekovnom gradiću datira još iz 1605. godine, i to iz pera jednoga gospara s mora, Jakova Lukarevića.

U svojim spisima što se čuvaju u Dubrovačkom arhivu, taj kroničar navodi okolnosti osnivanja kontinentalnog Dubrovnika, odnosno Grada i Varoši, kako se još naziva ovaj lokalitet. Po njima, ban Kulin je, otkrivši rudnike s velikim zalihama srebra i željeza, u pomoć pozvao upravo Dubrovčane, koji su u to doba bili na glasu kao vješti zanatlije i još vještiji trgovci.

image
PRIČA IZ DJETINJSTVA
I ilirac fra Ivan Frano Jukić spominje Dubrovčane koji su tamo topili srebrnu i željeznu rudu i podignuli grad uz odobrenje bana Kulina, što znači da bi se trebalo raditi o koncu 12. stoljeća. Istom su misijom ljudi s mora u Bosnu dolazili i u druge gradove, poput Vareša, Olova, Srebrenice...

Srednjovjekovni Dubrovnik padom Bosne i dolaskom Turaka (1463. godina) dobiva novo ime – Pazar, ali i dalje ostaje važna točka na trgovačkoj karti. Pretpostavlja se da je to bio sve do 18. stoljeća, kada je i napušten.
Image

User avatar
laganini
Stručnjak
Stručnjak
Reactions: 432
Posts: 1870
Joined: Tue Aug 04, 2020 11:11 pm

Re: Rubrika vjerovali il ne...

Post by laganini »

Image

Post Reply